Top

Menu Zaloguj się (dla użytkowników forum)



Poster:STORAGE 24

STORAGE 24

Storage 24

ocena:5
Rok prod.:2012
Reżyser:Johannes Roberts
Kraj prod.:Wielka Brytania
Obsada:Noel Clarke, Colin O’Donoghue, Antonia Campbell-Hughes, Laura Haddock, Jamie Thomas King, Alex Price
Autor recenzji:D.
Ocena autora:5
Ocena użytkowników:--
Głosów:0
Inne oceny redakcji:

Niech obcy wreszcie do nas przylecą, pokażą jak wyglądają i co naprawdę zamierzają z nami zrobić. Kropka.

Propozycji filmowa Johannesa Robertsa, którego nazwisko może wydawać się znajome raczej tym bardziej wytrawnym łowcom horrorów, na pewno nie można nazwać oryginalną pod jakimkolwiek względem. W opisach filmu powtarza się nawiązanie do stylistyki science-fiction, ale z równym powodzeniem można ten człon zupełnie pominąć.

Fabuła filmu jest prosta i liniowa. W centrum Londynu rozbija się tajemniczy samolot nierejsowy, który przewoził tajny ładunek. Do katastrofy dochodzi w pobliżu ogromnego kompleksu magazynów, w których mieszkańcy miasta przechowują swoje prywatne rzeczy (zjawisko raczej nieznane w Polsce). Zawartość tajnego ładunku wydostaje się oczywiście na wolność, a ofiarami tej obcej ingerencji w nasz świat padają ludzie, którzy znaleźli się przypadkowo w magazynie. Uwięzieni w środku z powodu wywołanej katastrofą samolotu awarii zasilania, która spowodowała aktywację systemu zabezpieczeń w magazynie muszą zmierzyć się z istotą z innego świata, której motywy działania są całkowicie nieodgadnione.

Słowo „nieodgadnione” wydaje się być wytrychem do objaśniania całego filmu. Od niemal pierwszych scen widz nie wie absolutnie nic i to się niestety nie zmienia do samego końca. Zamknięcie kilku osób wewnątrz wielkiego kompleksu magazynowego, gdzie grasuje bestia (mająca naturalnie wyłącznie wrogie zamiary) dość jasno pokazuje dalsze etapy rozwoju akcji, ale nie zaszkodziłoby się pokusić o kilka wątków więcej i skromną garść wyjaśnień. Nic z tych rzeczy. Wprawdzie na początku filmu pojawia się w pobliżu magazynu kawalkada czarnych Land Roverów, które wyraźnie wskazują na obecność jakiejś komórki wywiadu czy jednostki specjalnej, niczego to do akcji nie wnosi. Zakrawa to na kpinę, że żadne służby nie zjawiają się w miejscu katastrofy, aby przeszukać strefę. Ludzie w magazynie są pozostawieni sami sobie podobnie, jak widzowie, którzy wiedzą o sensie tego zdarzenia tyle, ile bohaterowie filmu – absolutnie nic. Potwór sobie grasuje, początkowa groza i panika zamienia się naturalnie w tężejący opór, a wreszcie dochodzi do nieuniknionej konfrontacji. Wszelkie wątki poboczne rozgrywające się pomiędzy bohaterami (ich relacje osobiste) są oczywiście drugorzędne i niczego nie wnoszą do trzonu akcji, a jedynie wypełniają czas ekranowy. To zaiste stało się zmorą współczesnego kina grozy, że dialogi i zachowania bohaterów względem siebie służą tylko do zapełnienia czasu ekranowego przed kolejnym atakiem potwora. Dlaczego w takim Obcym czy Coś bohaterowie nie musieli gadać do siebie głupot, żeby zabić czymś upływające na ekranie minuty? Niech sobie każdy sam na to odpowie.

Nachalne są także nawiązania do wspomnianego wyżej Obcego czy Predatora, zarówno na poziomie przebiegu akcji, strategii zachowania obcego organizmu, klimatu całej fabuły, czy wreszcie... motywu przewodniego ścieżki dźwiękowej, który tak łudząco przypomina dźwięki z Obcego, że aż trudno uwierzyć, że to nie plagiat.

Od strony wykonawczej film jest naturalnie co najmniej dobry i udało się uniknąć nadmiernego i taniego efekciarstwa czy rażąco idiotycznych scen. Razić może oczywiście sam wygląd stwora, ale to kwestia gustu, a także końcowe rozwiązanie fabularne, które jest co najmniej kiczowate, a na pewno zbędne (w tej formie).

Podsumowując, lektura mocno nieobowiązkowa i na pewno na jeden raz.

Screeny

HO, STORAGE 24 HO, STORAGE 24 HO, STORAGE 24 HO, STORAGE 24 HO, STORAGE 24 HO, STORAGE 24

Zaloguj się aby móc oddać swój głos na film.
Plusy:

+ dobre wykonanie
+ rezygnacja z rozdętych efektów specjalnych
+ stosunkowo mała ilość jaskrawo idiotycznych rozwiązań
+ więcej niż przyzwoite aktorstwo

Minusy:

- schematyczność i sztampa fabularna
- przewidywalny i bardzo liniowy rozwój akcji
- zbyt wyraźne wzorowanie się na słynnych seriach horrorów
- zupełnie niepotrzebne zwieńczenie fabuły (końcówka)

Horror Online 2003-2015 wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie fragmentów lub całości opracowań, wykorzystywanie ich w publikacjach bez zgody twórców strony ZABRONIONE!!!

- - - -