Top

Menu Zaloguj się (dla użytkowników forum)



Poster:VAMPYROS LESBOS

VAMPYROS LESBOS

Vampyros Lesbos

ocena:6
Rok prod.:1971
Reżyser:Jesus Franco
Kraj prod.:Hiszpania / Niemcy
Obsada:Soledad Miranda, Ewa Strömberg, Andrés Monales, Dennis Price, Paul Muller, Heidrun Kussin, Michael Berling, Jesus Franco
Autor recenzji:Andmel
Ocena autora:6
Ocena użytkowników:4.88
Głosów:8
Inne oceny redakcji:

Filmów Jesusa Franco jest tyle, że bez problemu wypełniłyby część naszego portalu. Reżyser, poniekąd słusznie, kojarzy nam się z tandeta, kiepskim scenariuszem, aktorstwem i brakiem pomysłów. A przecież jest on juz żywą legenda europejskiego kina. Wszechstronnie uzdolniony – włada sześcioma językami, jest scenarzystą, reżyserem, kompozytorem, znawcą jazzu i światowej kuchni. Niczym Janus o dwóch twarzach, tak drugi Jesus to ojciec europejskiego horroru, owładnięty manią seksu i nie cofający się przed umieszczeniem swej żony Liny Romay w scenach hard porno. Co by jednak o nim nie mówić, jest juz postacią kultową i niezwykle płodną autorsko. Film o wampirzycach lesbijkach jest koprodukcją hiszpańsko – zachodnioniemiecką. Powoduje to mnogość alternatywnych tytułów: Lesbian Vampires: The Heiress of Dracula, Signo del vampiro, El, The Heiress of Dracula, The Heritage of Dracula, The Sign of the Vampire, The Strange Adventure of Jonathan Harker The Vampire Women, Vampiras, Las, Vampyros Lesbos: Die Erbin des Dracula. Ufffff, dużo tego.

Linda Westinghouse i jej narzeczony Omar odwiedzają jeden z nocnych lokali w Instanbule. Uwagę ich zwraca lesbijsko – wampiryczny performance. Role wampirzycy odgrywa piękna księżniczka Nadine Carody. Linda zapada jej w pamięć i odtąd pojawia się w jej snach. Nadine, jak się okazuje jest spadkobierczynią słynnego Draculi. Wzajemna fascynacja obu pan zamienia się w namiętny romans. Księżna postanawia wprowadzić Linde w świat nieumarłych. Po pierwszej wizycie do domu wampirzycy bohaterka zostaje odnaleziona na plaży i umieszczona w zakładzie – sanatorium doktora Stewarda. Znajduje się tam juz Agra, poprzednia ofiara księżnej. Omar zdaje sobie sprawę z grożącego Lindzie niebezpieczeństwa i rozpoczyna poszukiwania wampirzycy. Sam doktor nie jest jednak tak święty, jakby się wydawało. Sam zainteresowany jest zamiana w wampira i zamierza użyć Lindy by zwabić Nadine w pułapkę...

Jeden z wielu filmów Jesusa Franco. Oglądając można odnieść wrażenie, ze juz się gdzieś ten film widziało. Podobne wątki dość często spotykamy w innych filmach tego znanego reżysera filmów klasy B. Na co więc zwrócić szczególnie uwagę podczas projekcji tego filmu? Wątki wampiryczne są dość luźno potraktowane. Księżna Nadine, przechadza się w pełnym słońcu, nie dość tego, opala się na leżaku lub topless na plaży! Dracula mieszkał zaś tym razem w Turcji, a jak pamiętamy, wyznawcy proroka byli jego zaciekłymi wrogami. Niektórzy uważają, ze film luźno wykorzystuje wątki małego opowiadania Brama Stokera Dracula's Guest. Nacisk położono tutaj na atmosferę, co podkreśla jeszcze tempo narracji, nieduża liczba dialogów oraz umiejętnie dobrana muzyka. Częstymi rekwizytami pojawiającymi się w filmie są latawiec, lustro i skorpion. Ten ostatni symbolizuje niebezpieczeństwo, jakie stwarza drapieżna Nadine dla Lindy. Trudno ocenić ten film jako typowy horror. Dysponując mikroskopijnym budżetem, reżyser musiał zrezygnować rzecz jasna z rozmachu. Ale może dobrze, ze nie nadużywa tandetnych efektów i śmiesznej charakteryzacji, co juz mogliśmy podziwiać w jego filmie Dracula vs Frankenstein z 1972 r. Słuszna wydawałaby się jednak uwaga, ze jak przystało na film o wampirach, powinno być więcej krwi i wgryzania się w szyje. Aktorstwo przeciętne, sam reżyser pojawia się w roli Memmeta, męża Agry, poprzedniej ofiary Nadine. Ciekawa historia wiąże się z aktorka Soledad Miranda, odtwarzająca postać wampirzycy. Podczas realizacji filmu Franco zakochał się w niej, co nawet dobrze można odczuć oglądając obraz. Wiele kadrów podkreśla obecność i kobiecość Soledad. Wydaje się być tu najważniejsza i trudno o niej zapomnieć po zakończeniu filmu. Idylla jednak nie trwała długo, wkrótce po zrealizowaniu ich wspólnego dzieła Soledad ginie w wypadku samochodowym 18. 08. 1970. Jej ekranowe nazwisko – Susan Korda – zostało wymyślone przez Jesusa na cześć niemieckiej aktorki Suzanne Korda. Jest to chyba jeden z lepszych filmów Franco, myślę iż większość z nas powinna się zaznajomić z tym dziełem. Jest to dowód, ze nie wszystkie filmy tego reżysera są słabe bądź źle od początku do końca. Spodziewajcie się europejskiej, dusznej i utrzymanej w konwencji snu atmosfery. Po prostu Eurotrash jaki chcemy oglądać.

Screeny

HO, VAMPYROS LESBOS HO, VAMPYROS LESBOS HO, VAMPYROS LESBOS HO, VAMPYROS LESBOS HO, VAMPYROS LESBOS HO, VAMPYROS LESBOS HO, VAMPYROS LESBOS HO, VAMPYROS LESBOS

Zaloguj się aby móc oddać swój głos na film.
Plusy:

+ egzotyczna lokacja
+ dobra muzyka
+ ciekawe ujęcia
+ rola Soledad
+ atmosfera

Minusy:

- mało krwi
- wampiry są tu dość dziwne, takie mało wampiryczne ;)
- niski budżet

Na forum:

Podyskutuj o filmie tutaj: Forum HO

Horror Online 2003-2015 wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie fragmentów lub całości opracowań, wykorzystywanie ich w publikacjach bez zgody twórców strony ZABRONIONE!!!

- - - -